Review – Pretecho Echowonder Amersfoort

logo

Ik trok mijn stoute schoenen aan en besloot ‘Echowonder Amersfoort’ een uitgebreide mail te sturen.

Ik schreef over mijn blog en mijn tweede zwangerschap, en dat het me ontzettend leuk leek om een review te schrijven over een pretecho. Ik was op dat moment 32 weken zwanger, dus nog net op tijd voor de echo. Echowonder Amersfoort was enthousiast. Net als ik!

Samen met mijn vriend reden we nog geen 100 meter van mijn huis vandaan naar de echo praktijk. Sommige mensen kennen de ‘pret echo’ van tegenwoordig, maar ik krijg ook nog weleens de vraag wat zo’n pretecho nou precies is… Dwars door de regen rende ik met mijn dikke buik vlug onder het afdakje naar de praktijk. Mijn vriend hobbelde achter me aan. We werden vriendelijk begroet door de aardige mevrouw die ik per telefoon en mail eerder ook gesproken had over de echo. Ik realiseerde me dat het nog de vraag was of mijn baby zin had om zich straks te gaan laten zien, want wanneer hij bijvoorbeeld zijn handjes voor zijn oogjes zou hebben of de navelstreng voor zijn gezichtje zou hebben, zou het beeld wazig kunnen zijn. Ik hoopte dan ook van harte dat hij vrolijk naar ons zou zwaaien wanneer het echo apparaat op mijn buik geplaatst zou worden.

Ik was best een beetje zenuwachtig. Ik zou straks gewoon mijn kleine man in mijn buik zien op een beeldscherm van 30 bij 30 cm… Hoe bijzonder is dat? Mijn vriend pakte met zijn klamme hand mijn klamme hand en beiden schraapten we onze keel. De echo ging als volgt: allereerst begonnen we met 2D beelden,om te zien hoe de kleine lag. Dat zijn de bekende zwart/wit beelden. Ook mochten we even naar het hartje luisteren. Alles zag er goed uit. onze kleine man had er zin in, ik voelde hem alle kanten opwiebelen in mijn buik. Even later gingen we over naar de 3D echo. Bij 3D kijk je met het echo apparaat net zoals wanneer er foto van je wordt gemaakt: als je je handen voor je ogen houdt of er zweeft iets voor je hoofd, is het eindresultaat niet goed te zien. Hetzelfde geldt voor de 3D echo. Je kan met het apparaat niet door armpjes of beentjes heen kijken, en doordat baby’s vaak in een hele ‘elastische’ houding liggen ( 🙂 ) is het altijd maar de vraag of je het goed kunt zien. Maar ik was tevreden, ondanks dat mijn baby de ene minuut met zijn handjes voor zijn gezichtje zat, de volgende minuut met zijn voeten. Toch kon je tussendoor een indruk krijgen van de vorm van zijn gezichtje. Er was goed te zien dat hij volle lippen had, en dat zijn neusje een beetje op die van mij leek, en een beetje op de neus van de moeder van Joost. Ik pinkte af en toe stiekem een traantje weg wanneer ik hem druk zag bewegen op de echo. Zo bijzonder om zo’n klein wezentje in je eigen buik rond te zien zwemmen. Het was haast alsof ik gewoon tv zat te kijken, erg indrukwekkend. Ik vond het heel bijzonder om samen met mijn vriend onze kleine man op deze manier te kunnen bewonderen.

Over Echowonder Amersfoort:
Pretechobureau Echowonder is met zeven vestigingen door het land, het grootste pretechobureau.
De echosopistes van Echowonder hebben jarenlange ervaring in het maken van de leukste en mooiste echo’s van je ongeboren kindje.
In een ontspannen sfeer kun je uitgebreid naar je kindje kijken en wordt alles uitgebreid uitgelegd, zodat je ziet wat er in je buik gebeurt. Dit kan in het vertrouwde 2D beeld, maar ook in kleur, oftewel 3/4D. Je kan alleen foto’s nemen, die worden dan op een CD-Rom gezet, maar daarnaast kan je ook de hele echo op DVD laten opnemen. Dan heb je een blijvende herinnering. Ook krijg je nog een paar afgedrukte foto’s mee om in het plakboek te plakken.
Natuurlijk zijn familie/vrienden ook welkom bij Echowonder, zodat zij ook mee kunnen genieten van je kleine wondertje.

Bij Echowonder zorgen we voor een onvergetelijke ervaring van een bijzondere tijd.

Foto’s van mijn echo:
ECHOWONDER_0000
2D Echo

ECHOWONDER_0012
3 D Echo.
Wij konden tijdens de echo goed zien op beeld dat hij volle lippen heeft en het neusje van zijn oma. Joost vond zijn neus ook een beetje op die van mij lijken. Toen ik achteraf de DVD bekeek met alle fotootjes die tijdens de echo gemaakt waren, zag ik dat op één foto de lippen van mijn zoon sprekend op die van mijn dochter lijken.
Je ziet trouwens heel duidelijk dat hij met zijn voet tegen zijn hoofdje aan ligt.

Ik ben op één van de zeven locaties van Echowonder geweest en dat was in Amersfoort. Voor meer informatie kun je bellen naar: 033 455 7282

Liefs,

Lotte

4 gedachtes over “Review – Pretecho Echowonder Amersfoort

  1. Anoniem zegt:

    Prachtig hoor!
    Dit hadden ze in jouw tijd nog niet. Toen was het een klein zw/w fototje op een papiertje. Die 3d is natuurlijk helemaal geweldig omdat je al kunt zien hoe hij eruit ziet!

Dank je wel voor je reactie!