Vlieland

DSC_0580

Vlieland- Als kind kwam ik er al. Ik heb echt zo ontzettend veel fijne herinneringen aan mijn vakanties naar Vlieland. Ook mijn twee beste vriendinnen Viv en Roos kwamen er als kind, en dus kan ik mijn ‘Vlieland gevoel’ nog steeds met hen delen. Je moet er geweest zijn om het gevoel te kunnen begrijpen.

Afgelopen weekend hadden mijn ouders als verassing een weekend Vlieland voor het hele gezin geregeld. Ik kon niet wachten om mijn kinderen mee te nemen naar het eiland waar ik mij als kind altijd zo gelukkig heb gevoeld. Nu konden zij dat ook ervaren!

Als verassing had ik geregeld dat Yennity paard mocht rijden. Ze mocht voor een halfuur een pony mee het strand op nemen. Ik heb als kind ook vaak paardgereden op Vlieland. Mijn moeder zegt altijd dat ik één en al geluk uitstraal als ik van zo’n beest af kom. Ik kon het daarom ook niet laten om zelf ook een strandrit te maken.
We huurden fietsen en we mochten logeren in een super luxe huisje, een paar meter verwijdert van het strand. Yennity had haar eigen kamertje in het huisje en dat vond ze geweldig. Ze kieperde gelijk haar tas om en richtte haar kamer compleet in. Sokjes netjes in een laatje, haar pyama onder haar kussen, knuffel op bed. Zo schattig! Hieronder een paar foto’s van ons weekend.

DSC_0554
Opa en Yenny op de boot onderweg naar Vlieland. Ze vond het maar bijzonder; een restaurant op een boot.
DSC_0568
Na anderhalf uur waren we er. Op Vlieland rijden geen auto’s, dus huurden we fietsen. Joost houdt niet zo van fietsen, maar stiekem genoot hij er wel heel erg van 🙂
IMG-20151002-WA0025
Yen was zo blij dat ze op een tandem mocht met mama. Ze wilde het hele weekend alleen maar fietsen.
DSC_0573
De eerste avond maakte mijn moeder de lekkerste pompoensoep ever en bakte een gezond brood van amandelmeel.
De dag daarna maakte ik spaghetti en een romig toetje van mascerpone en gebakken appel met pure chocoladesaus, en mijn oudste broertje Joris maakte de laatste dag grote gehaktballen. De hele familie houdt van koken en gezond eten, dus daar hadden we veel tijd aan besteed.
IMG-20151004-WA0007
Ik kon het niet laten! Het was zo lang geleden dat ik voor het laatst op een paard had gezeten. Ik genoot als kind altijd zo van de strandritten die ik maakte, in keiharde rengalop. Dat gaat zo verschrikkelijk hard! Yen zocht me op en liep een heel klein stukje mee.
IMG-20151004-WA0010
Vlieland heeft erg veel cranberries over het hele eiland. We besloten ze te plukken en we hebben hier later van alles mee gemaakt, waaronder een smoothie voor Jay die hij echt heerlijk vond waarvan ik het recept nog zal posten binnenkort.
DSC_0596
Ze was zo blij en verrast toen ik zei dat ze een halfuur een pony mee mocht nemen het strand op. Ze durfde zelfs te rennen met de pony! Dit zal ze haar leven niet meer vergeten.
DSC_0576
’s avonds gingen we naar het strand om naar de zonsondergang te kijken.
DSC_0562
Samen op Joost zijn nek. Wat een plezier 🙂

DSC_0558
Deze foto vind ik zo lief, omdat Joost hier echt staat zoals hij is. Liefde en bescherming voor zijn gezin.

We hebben echt heel erg genoten van Vlieland. We zijn uitgenodigd door mijn ouders om volgend jaar weer mee te gaan. Dat aanbod slaan wij natuurlijk niet af. ❤

X

Lotte

 

 

 

Een gedachte over “Vlieland

Dank je wel voor je reactie!

